bugün
yenile
    1. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ingiliz felsefeci. (bkz: leviathan)
    2. 5
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "insanlar özgürlüklerin artışı ile birbirlerine zarar verir, insan egoist ve kötüdür bu yüzden onu kontrol altında tutacak bir devlet gereklidir." demişse cidden, kendisinden habersizken vallahi ben de bunları dedim.ah 500 yıl evvel yaşamadık ki amk. (bkz: insan insanın kurdudur)
    3. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      toplum sözleşmesi ile ilgili düşünceleriyle iki sene önceki siyasal düşünceler tarihi dersimize konu olmuş kişidir. john locke ile birlikte tüm sınıfı süründürdüler.
    4. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      tabiat hayatı döneminde paso savaş,kavga vardı...insan insanın kurdu idi.bu kavga sürecinde toplum gelişemiyordu ve bir yerden sonra bunun farkına vardılar.daha sonra toplum "sikerim biz toplum sözleşmesi istiyoz" der ve kendilerinden farklı,devasa bir yaratık bulurlar,o yaratık leviathandı.toplum,leviathan'a tüm özgürlüklerini devretti ve ondan yalnızca 'adaleti sağlamasını' istedi. not:leviathan,devleti temsil etmektedir not 2:thomas hobbes'tan aynen alıntı yaptım,rahmetlinin ağzı biraz bozukmuş. not 3:devlet,yargı erkinin eksikliğinden doğmuştur. edit:düzeltme
      0devlet yargı erki eksikliğinden değil insanın kendisi, kötülüğü yüzünden doğmuştur der. - aris velouchiotis 06.01.2016 17:51:38 |#3294324
      0not 3'ü hobbes için yazmadım,geneldi o. - rakunettin 06.01.2016 18:36:55 |#2501946
    5. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      insan kötüdür demesi yaşadığı döneme maal edilen, aslında söyledikleri her dönemde geçerli olan filozof. keşke biraz cesur olsaymiş o zaman önünde kimse duramazmiş.
    6. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ''insanlar, herkesin eşit ve hür olduğu dönemde veya savaş halinde iken korku içinde yaşamakta olduklarından aralarında bir sözleşme yaparak devleti kurdular.'' ''her suçun kökeni, ya algıdaki bir sorun; ya sebeplendirmedeki bir sorun; ya da ani bir tutku nöbetidir.''
    7. -1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      muhteşem bir adam değil. ama çok değerli görüşleri var. keşke biraz daha cesaretli biri olsaymış çünkü demek istediğinin monarşi olmadığı çok net. anarşist arkadaşların "kaosta yardımlaşma ile devlete ihtiyaç duymadan kendi kendini yönetme" ütopyasini temelde en iyi eleştirmiş kişi olabilir (zamanını baz alarak).
      0anarşi eleştirilebilir ancak denenmiş ve devlet diktasına dönmüş bir rejimin eleştiriye bile ihtiyacı yok. :) - cinnah 01.11.2016 05:30:10 |#2673478
      0öeğhhhhh. benim sistemim senin sistemini döver falan diye karşılık vermem gerekiyor buna :( - aris velouchiotiss 01.11.2016 05:32:30 |#2415415
      0tez yazardım buna ama ellerim donuyor yazamam şimdi. :( - cinnah 01.11.2016 05:33:20 |#2673480
    8. 5
      +
      -entiri.verilen_downvote
      positivist akımının etkisinde kalmış ve evrensel yasa anlayışını siyasete uyarlamıştır. toplumla devlet, hükümetle devlet arasında ayrım yapmaz. mutlakiyetçi düşünceyi savunur. materyalist bir düşünür olmakla birlikte toplumsal düzen içinde dine önem verir. yönetime karşı hiç bir itirazın veya başkaldırının meşru olarak kabul edilemeyeceğini söyler. "insan insanın kurdudur."
    9. 7
      +
      -entiri.verilen_downvote
      john lock gibi sözleşme kuramcısıdır. ingiliz savaşları zamanında krallık yanlıları ve iç savaşın olduğu, devlet otoritesinin zayıfladığı bir dönemde yaşamıştır. modern devletin ilk temsilcisi olarak bilinir. temel amacı, devletin neden gerekli olduğunu göstermektir. "insanlar mutlaka merkezi bir gücün etrafında toplanmak zorundadır" der. bunu iyi bir şekilde aktarabilmek adına doğa durumu kavramını ortaya atar. doğa durumu; bir zamanlar insanlığın, devlet ve hukukun olmadığı bir dönemde yaşadığını ifade eder. doğa durumunda insanların yaşamı, devletin neden olması gerektiğini gösterir. doğa durumunda insanlar nasıl yaşıyor? toplum yok, sürekli ölüm, şiddet, ölüm tehlikesi vardır. neden? doğa durumunda insanlar kendi güvenliklerini sağlayabilmek için birbirleriyle sürekli savaşmak zorunda kalmışlardır, bu sonsuz savaştır. çünkü. herkes birbirini öldürmek konusunda eşit haklara sahiptir. kısacası doğa durumu > sürekli şiddet > birbirini öldürme isteği > sonsuz savaş. ayrıca doğa durumunda, herkes birbiri üzerinde iktidar kurma çabasındandır. insan isteklerinin birbiriyle çatışması, insanların çalışmalarını beraberinde getirir. doğa durumunda herkes birbiri için tehlikelidir. hobbes bu varsayımlardan doğal hakka ulaşır. herkes, kendi yaşamını korumak, kendi aklını kullanmak, kendi iktidarını dilediği gibi kurma hakkına sahiptir der. dolayısıyla ortak hukuk yok, meşru ve gayri-meşru yok, adil ve adil olmayan kavramları da yoktur. doğa durumunda insanlar; kazanç elde etmek, güvenli yaşayabilmek ve şöhret elde edebilmek için birbirleri ile savaşır. insan sadece iktidar olmak için savaşmaz, iktidarı korumak ve sürdürmek için de savaşır der. bu durumda karşılıklı güvenlik artışı meydana gelir. hobbes buradan yola çıkarak insan insanın kurdudur diyecektir. bu söylem, sınırsız özgürlüğün getirdiği öldürme özgürlüğünün, güçlü olanın iktidarını sağlamasını da ifade eder. hobbes, doğal hak ve doğa durumu ile, insanların sonu olmayan bu savaşın kendilerine zarar verdiğini ve bu yüzden kendilerini sınırlama ihtiyacı duyduklarını söyler. işte toplum sözleşmesi ile devletin kuruluşun nedenini böyle açıklıyor bu abi.
    10. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Pesimist filozof. "İnsanlar, bir araya konulduğunda hiçbir anlamı olmayan ve, duydukları sözcükleri yanlış anlayan başka insanlarca rastlanılan ve ezbere tekrar edilen, başka bazıları tarafından ise kasten muğlaklık yaratmak için kullanılan sözler ederler. Bu, alimler gibi, anlaşılması olanaksız konularda veya belirsiz felsefe konularında muhavere eden kişilere özgüdür. Sıradan insanlar, pek nadiren anlamsız konuşurlar ve, bu nedenle, o mahut kişilerce aptal kabul edilirler." (bkz: leviathan) (bkz: obskürantizm) (bkz: postmodernizm)